13 december 2009

Rusningstid

Ja, vad skall man säga? Här är jag, mitt i all julbrådska, med Lucia-firande, julkonserter och kanske förväntningar. Mitt i allt detta börjar vi rusta hemma! Måla tak och tapetsera i vardagsrummet. Är vi inte kloka? Ja, det får väl andra bedömma. Det är i alla fall klart nu! Vi tar inte så hårt på alla dessa måsten. Vi, min man och jag är fullt övertygade om att julen kommer och passerar ändå.

Vi kommer att få hem barn och barnbarn. Vi kommer dessutom att ha mat på bordet och fullt tillräckligt med "godsaker". Det kommer att bli en och annan julklapp också.

Jag kan bara inte förstå varför jag en gång i tiden var "tvungen" att vända upp och ner på hemmet, för att det skulle bli jul! Varför jag "måste" ha minst sju sorters fikabröd! - Folk stressar sig sjuka, bara för att man skall vara minst lika "bra" som andra. Jag säger bara, SLUTA! Ta vara på varandra i stället för att vara fullständigt slutkörda när så helgerna kommer.

Jag kommer att njuta av våra barn och barbarn. Alla hoppas ju förståss att vi skall få mera snö. Dottern, mågen och barnbarnen, som kommer från huvudstaden, vill ju naturligtvis åka skidor på riktig snö. Mellansonen, som bor i Uppland, vill alldeles säkert ta en tur på sin snöskoter - hur det nu skall gå till? "Lillebror", även han från huvudstaden, kommer redan tio dagar innan, för att vara tillbaka på sitt jobb innan jul. Han kommer att fattas oss, men helikoptern väntar...

Men, jag är så innerligt tacksam att få vara fru, mamma och mormor till dessa underbara människor jag har omkring mig.

Dessutom sänder jag ett stort TACK till alla mina kunder i AloeVera-Boden! Kanske ett sista-minuten-tips: ett härligt värmande liniment, Aloe Heat Lotion.

Ta hand om varandra! Varva motion med vila och lagom med mat!

Hälsar
AloeVera-Gerd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails