10 januari 2010

Lyckligt lottad?

IDAG har jag hälsat på en god vän och det var trevligt. Hon behövde få påfyllning av en fantastisk undergörare. - Men, ibland får man känna sig lyckligt lottad.

Min gode vän, som bor ensam i en fin villa, hade råkat ut för det förfärliga att avloppet hade frusit! - Dessutom att toa-stolen läckte! Den stackars väninnan hade fått ösa sina golvbrunnar varje halvtimme i två dygn! På helger är det inte lätt att få hjälp, om man inte kan punga ut med de summor det innebär. Nu håller jag tummarna för min vän att hon får hjälp i morgon och att det inte blir alltför dyrt!

Jag är dessutom lyckligt lottad, eftersom jag får resa bort i morgon bitti. Jag ser fram mot en trevlig vecka med Knutmasso på onsdag. Umgås med vänner och bekanta, hela veckan. Avsluta veckan med Hairspray på China-teatern.

Mina vänner kan dock inte förstå, att jag kan resa bort en vecka och klara mig med endast handbagage. Det är en vanesak! I regel packar man med sig en väldig massa onödiga pinaler. Det gör inte jag.

Efter att jag nu fått känna mig nöjd i min egen situation, måste jag bara få "spy lite galla" på vårt "fantastiska" Postverk. Det är ju så att jag jobbar med Aloe vera-produkter. Jag hade lagt en order och betalat massor i frakt för ett ganska litet paket.

Paketet levererades som företags-paket, vid dörren. Vad tror ni det var inuti? Jo, is-klampar!! - Helt osäljbara produkter. Posten har inget ansvar för hur paketen fraktas. Det finns numera inget i deras värld som heter "frostfri transport". Så, varning alla som behöver skicka sådant, som inte tål frost. Anlita inte Posten!

Och alla mina kunder: Hoppas på mildare väder så jag vågar beställa hem mera när lagret sinar.

Kanske jag inte hör av mig förrän jag kommer hem. Det är risk för "fullspäckat"!


Då jag kommer hem blir det jobb med ett föreläsningsprojekt i KOMPETENSFOKUS - Den 18 mars, kl. 19.00 föreläser Monika Palo i Landstingets Sessionssal i Luleå. Föreläsningens namn är FÄRG - En nyckel till framgång!?
Välkommen att boka biljetter!

Varma hälsningar från

AloeVera-Gerd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails