20 januari 2010

Nöjd!?

Nu sitter jag här och tänker tillbaka.... På en ganska kort tid tillbaka. När jag senast skrev,var jag på väg bort. Nu är jag åter hemma och tänker tillbaka. Det blev en mycket trevlig resa. En upplevlse med Knutmasso. Sedan musikalen "Hairspray". En fartfylld upplevelse, med sång och dans. Härligt med lite "brake" i tillvaron. Men innerst i mig spirade en liten strimma av nervositet. Jag hade nämligen ett uppdrag att uträtta när jag kom hem. Nu är det uppdraget utfört och jag känner mig väldigt nöjd. Ibland kan jag inte fatta att jag vågar.....Aldrig i min vildaste fantasi, hade jag trott att jag skulle våga stå framför en massa åhörare och prata! - Det har alltid varit min fasa. Men brinner man för något, kan man uträtta det ofattbara. Det är tydligen aldrig för sent att komma över fasor!

Sedan har jag allvarligt reflekterat över en annan sak, som ligger långt ifrån min vardag! Eftersom debatterna går höga i väntan på årets val i september, har jag "tvingats" se och höra i media, en del "tjafs"! - Jag blir så ledsen och besviken på all denna "pajkastning". Jag kan inte förstå hur vuxna människor måste ösa "galla" över varandra. Hur kan man tro att det främjar något? Skall inte vi vuxna försöka vara förebilder? Vad jag förstår främjar detta bara att det blir fler "soffliggare". Alla har säkert en hel del bra ideér och en del sämre. Jag blir bara såååå less på dessa sandlådefasoner.

Nej, jag tycker att det är dags att vi börjar införa vänliga veckan, varje vecka - och dag! Tänk vad det vore trevligt om vi kunde le lite mer mot varandra!
Nu när dagarna blir allt ljusare och vårvintern närmar sig, blir de flesta lite lättare till sinnes. Då hoppas man att vi kan och orkar mobilisera lite mera fördragsamhet. Lev efter devisen: Var mot dina medmänniskor, som du vill att de skall vara mot dig!
Nu kanske jag får ha en framtidsönskan att världen utanför kommer att bli så vänlig det bara går.
Förbjud jantelagen, le mot varandra och - drick aloe vera! För det finns en annan devis som lyder: ovanför en välmående mage, sitter ett glatt huvud!

Ha det riktigt bra, le och skratta, så blir världen myyycket trevligare!!

önskar AloeVera-Gerd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails