17 februari 2010

I väntans tider!

Ja, det låter lite konstigt. Men lite så känns det. När nu alla barnen är utflugna sedan länge, dessutom långt bort, alla. Nu kommer minstingen, nåja han har hunnit att närma sig nedre medelåldern vid det här laget, hem för att få njuta av vårt härliga vinterklimat. Visserligen kommer väl kylan att nypa i näsan. Men det verkar som att han börjar ledsna på klimatet i mellansverige, när vädret för det mesta sätter förhinder för arbetsuppgiftena.

Nu är tanken att få ta sig fram på snön med snöskoter. Koppla av i stugan tillsammans med gamla, goda vänner och slippa tänka på eventuell nedisning av rotorblad....

Jag önskar att tiden här uppe i "hemtrakterna" kommer att bli så bra som möjligt. För mig kommer nog de gamla curling-takterna att dyka upp, tror jag. De var inte uttalade på den tiden.... Samtidigt är det roligt att kunna ställa upp och hjälpa till när man får chansen.

Vad jag har lovat är att åka till stugan och "förvärma". Det finns nämligen ingen elektricitet där!

Sedan behövs det ju lite transport av mat och dylikt.

Därefter dröjer det bara en vecka till så kommer nästa son och avlöser sin lillebror.


Så, visst går vi i väntans tider!! - Men, vi får vänta till sommaren på barnbarnen. Längtar!

Under tiden måste även vardagen fungera. Jag glömmer inte mina kunder. Viktigt! Även förberedelsen med föreläsningen FÄRG-En nyckel till framgång!?


Riktigt varma vinterhälsningar

från



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails