30 juni 2010

Tänk, om man visste....

Ibland vore det mycket bra att kunna veta sin framtid. Inte allt, kanske, men så det vore lite lättare att planera. Tyvärr tillhör jag den grupp människor, som ägnar mig åt mycket planering. Ändå går det sällan som jag tänkt! Det är så mycket man måste ta hänsyn till och som kan lägga krokben på en.
Nu är det ett tag sedan jag senast var i farten i detta mediet. Tiden har till stor del ägnats till planering och bygge av loft i stugan. När det dessutom passerar en skorsten genom loftet, blir det en hel del pyssel. Här handlar det om att det skall finnas både hängslen och livrem!!!

Huset har stått i ca 40 år: Troligtvis var det aldrig sotat innan vi övertog det för tolv år sedan. Nu är det gjort! Det var dessutom inte alls mycket sot. Men säkerheten är viktig! Nu blir det luftspalt, minerit och nätisolering!

Förutom loftet, lekte min man och jag med ett pussel igår! Av angenämare sort!
Av en hög med bräder av varierande längd och utseende, blev det ett sött litet dass! Inte riktigt klart att tas i bruk ännu, men om vädret och orken är med oss, kan vi kanske inviga det om några dagar. Enligt bilden framgår att vi utnyttjat naturens topografi. Det skall "redigeras"!

Vadan då all denna frenesi med allt byggande? Jo, i augusti är det tänkt att några intresserade personer skall erbjudas att uppleva vårt lilla Paradis! Där jag och min familj laddar våra batterier, tror vi även att andra kan göra detsamma! Jag kommer att, tillsammans med två vänner anordna en SPA-helg! Redan en del intresserade! Fast det finns ännu lite plats för några till, så passa på!

När vi är inne på SPA-tankarna, kan jag även berätta att det kommer att vankas nyttigheter i form av AloeVera-produkter. Att lära sig andas rätt! Medveten andning!

Dessutom kommer Carina att erbjuda olika behandlingar i njutningarnas tecken!

Sedan kan jag inte förneka att det troligen kommer att vara god tillgång på bär för den som är intresserad!
Nåja, till saken hör att det tär lite på krafterna! Att vara igång med planering och jobb! Jag orkar tack vare att jag dagligen dricker Aloe vera! Tror jag!
Nu skall jag dock gå några steg via tandborsten m.m. till sovrummet och "krama kudden"!
Därför säger jag Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails