17 juni 2010

Stoppa tiden!

Hur skall man göra föra att hejda tiden? Just nu är jag i stort behov av timmar till förfogande. Jag har inte hunnit skriva så många rader, som var tänkt.

Mitt uppe i byggnationer. Sommaren är kort och vi vill naturligtvis hinna njuta så mycket som möjligt. Dessutom behöver vi utnyttja ljuset. Den stuga vi inreder loft på, ligger utom räckhåll för el och vägförbindelsen slutar några hundra meter ifrån. Sista biten nås med båt. Men det är kanske just det som är charmen. Här får man leva lite tillbaka i tiden. Med vedspis, jordkällare och utedass. Det blir mycket kånkande med allehanda prylar. Många omlastningar. Men värt besväret!

Snart är det midsommar och då är det bara att inse att det vänder! Jag menar vårt älskade ljus. Tur att det inte sker tvärt. Vi kommer ju att ha någon månad på oss innan det blir påtagligt.

För min del ser jag fram emot vårt arrangemang med vår exotiska SPA-helg i augusti. Där kommer vi att erbjuda alla deltagare att verkligen få känna på hur fantastiska Aloe vera-produkter jag kan tillhandahålla. Dessutom träna på medveten andning, vilket är väldigt viktigt för att vi skall må så bra som möjligt. Badtunnan kommer att vara riktigt uppvärmd för en skön och avkopplande stund. Likaså den vedeldade bastun. Därefter kan det vara riktigt skönt att doppa sin lekamen i det fantastiskt rena, svalkande vattnet i Långsjön.

Det känns riktigt spännande. Jag fortsätter att dricka min kvalitets-aloe vera. Det är ett måste om jag skall orka med alla göromål inför de uppdrag jag tycker är så intressanta.
Jag kommer dessutom att hinna umgås med barn och barnbarn. En vecka i orienteringsskogarna runt Örebro, med andra ord O-ringen! Tillsammans med de små. Den allra minsta behöver en "skugga" i skogen. Det får bli min lott, när de större forsar fram i högre fart och klarar sig själv.
Bäst att ladda upp med liniment och övriga aloe vera-produkter. Gellyn måste med om man eventuellt gör sig illa, eller får för mycket sol.
Därför kanske jag inte hinner vara på bloggen så frekvent. Tekniken att surfa ute i naturen har jag inte tillgång till. Kollade nyss i stugan med mobilt bredband, utan framgång.

Men, mitt i alla aktiviteter får vi absolut inte glömma bort att tänka på de vänner, som kämpar med sin hälsa. Jag sänder massor med tankar till en viss person. Håller alla de tummar och tår jag kan uppringa. Hoppas, hoppas, att allt går vägen! Kramar!
Med dessa ord vill jag önska alla en fin sommar! Vi kanske ses i stugan på SPA i augusti! Välkommen!
Tjingeling från

1 kommentar:

  1. Nog är du himla duktig Gerd. Tänk om alla kvinnor var så mångsidiga!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails