19 mars 2010

Ett hål i natten?


Ibland blir jag så irriterad på mig själv. Jag har en enorm förmåga att lyckas få mig själv att ligga sömnlös. Många är de nätter jag ibland har stolpat upp för att kolla någon fakta, som jag har legat och undrat över. För tillfället är det ett hål jag grunnar över!

När natten faller på, går min kreativa sida på högvarv! Just för tillfället kretsar funderingarna över ett hål! Jo, det är så att i vår familj är det nog jag som planerar mest för förändringar i byggnader.

I stugan, har vi märkt att det vore bra att göra ett sovloft. Plats finns. Nu var det ju bara det att vi skall ha en trappa. Hur och var placerar vi den bäst? Vi skall alltså ta upp ett hål i taket. Hur blir bästa lösningen men schaktet?

Ja, herre min! Detta kan jag ligga och fundera över på nätterna! Hur skall jag bli kvitt tanken? Jag kan ju ändå inte göra något nu! Stugan ligger utanför allfarvägar, utan bilväg. Antingen måste allt materiel tas dit via skoter eller i båt. Vi får väl se hur det går i fortsättningen. OM det blir något loft över huvud taget! Det kanske blir som kejsarens nya kläder......Men jag vill, jag vill!

Nåja, det som trots allt är viktigast, är ju att jag på något sätt kommer bort från dessa vaknätter. Jag lyssnade på en förträfflig föreläsare och läkare, vid namn Nisse Simonsson, som satte skräck i mig eftersom han verkligen betonade att en sömnskuld måste återbetalas!! Oj, i det fallet kommer jag kanske att gå i konkurs! Sömnkonkurs! - Kanske det inte är lika lätt att starta på nytt efter en sådan?

Nej, jag mår trots allt riktigt bra. Jag har sedan ett antal år druckit mitt livselixir, aloe vera. Det gäller att tillföra kroppen vad den behöver, en av världens nyttigaste grönsaker! Min dotter och måg uppger också att de klarar sig med någon timmes mindre sömn per natt, sedan de började dricka aloe vera. Dessutom kanske det har betydelse att vi har klarat oss från allehanda förkylningar och liknade sedan dess. Att dra på sig ständiga förkylningar, kan suga musten ur vem som helst.

Nu framöver, kanske det trots allt blir ett hål i taket!! Jag tänker nämligen erbjuda behövande personer att komma och njuta av den fantastiska miljön som erbjuds vid stugan, så det skall finnas plats för de som önskar komma till vårt "natur-mini-spa" Håll utkik längre fram i vår!

Så, tills vidare planerar jag på loftet. "Hoppas inga obehöriga tomtar kommer dit!"

Tjingeling från

AloeVera-Gerd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails