5 april 2010

Gräsligt, änkligt!


Nu börjar påsken vara helt förbi. Endast ett fåtal timmar kvar. Det börjar kännas ganska tomt. De båda sönerna har startat sina bilresor söderöver. Visserligen har de varit nästan hela helgen i vårt lilla paradis, stugan! Det har spillt över på oss, så vi fått ynnesten att vara hundvakt. Det kan bli så, när vänner besväras med allergier. Själva är vi lyckligt lottade som slipper detta gissel.

Den enda allergi jag har är trätande politiker och andra vuxna! Men det är en annan historia.

Nu är det ju bara så att det inte räcker med att sönerna åkt till sina respektive arbetsorter. I morgon drar även min äkta make iväg söderut. Han skall vara behjälplig vid en bekants byggnation av en "stuga". Bygget har pågått en längre tid och det är ingen speciellt vanlig stuga. Det är fråga om en mycket exklusiv byggnad. Ett energihus! Dessutom lever vi i ett samhälle, där avundsjukan är starkt utbredd, vilket har medfört att en granne har överklagat och överklagat. Bara för att fördröja bygget.

Det har varit för högt, för stort, felplacerat enligt hennes åsikt. Nu, efter ett par års fördröjning har grannen fått ge sig, men det skapar ju förstås inte någon speciellt god stämning i fritidshuskvarteret.

Nu som pensionär och för övrigt tämligen piggelin (han dricker ju förstås Aloe vera), har han tid och dessutom är han av den sorten som behöver ha en uppgift. Det är kanske det allra mest normala att man mår bra av att känna sig behövd. Att få utföra lite uppgifter för andra är belöning nog. Dessutom är vi ju just nu i mittemellanfasen. Snöskottningen börjar vara över och vårbruket med krattning osv är en bit bort. Då passar det att göra ett annat handtag där det behövs.

Själv är jag sysselsatt med mitt stora intresse, Aloe vera! Skall ha lite demonstrationer och delta på en mini-mässa. Det skall bli roligt.

Dessutom kommer jag, nästa vecka, att införskaffa det material, som skall bli inredning av loftet i stugan.

Det kommer att ta både tid och kraft att forsla det över isen på sjön. Hoppas bara att det kommer någon riktigt kall natt, så det fryser till och blir lättare före. Men spännande kommer det att bli. Snart kommer vi att ha ännu mera plats för våra kommande SPA-gäster!
Intresserad? Hör av dig! Då lämnar jag mera information!
Nu planeras det för fullt! Det tokiga är att det blir väldigt svårt att få hjärnan att vila när jag helst borde sova. Jag tränar på det!
Fast just nu i denna stund, skall jag snart inta ryggläge och försöka få några timmar med John Blund, innan jag kommer att skjutsa min käre make till flygplatsen. Sedan blir jag så att säga "gräsänka" i nästan fyra veckor. Fast jag har inga problem att fylla tiden med sysselsättning! Jag är ju dessutom pensionär! Då har de flesta fullt upp!!
Tjingeling från






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails