25 april 2010

På väg!

Ja, då var det bortplockat, avcheckat, packat och klart! Bara magen som behöver påfyllnig.

Det verkar som att jag skall vara borta ett längre tag. Nej, men det är alltid roligare att komma hem om det är någorlunda i ordning. Här är det inte fråga om pedanteri, nejdå!

Jag har nått den position i livet, när det är bra att skriva en checklista, som jag sedan kan pricka av. Då behöver jag aldrig fundera över om jag kom ihåg att stänga kranar, låsa dörrar, dra ur kontakter osv.

Nu kan jag bara koncentrera mig på kommande uppgift. Krama barnbarn! Läsa högt! Kanske någon har fått lite långt hår? Sedan har jag en stående beställning på äppelkaka!
Det känns jätteroligt när jag kan ställa upp och hjälpa till vid något tillfälle. Just nu är det far i huset som reser på tjänsteresa till Kina. Det är inte lätt att hinna med alla aktiviteter som dessa barn håller på med när man är ensam och dessutom har beordrad övertid! Då kan jag få känna mig nyttig!

Nu hoppas jag bara att våren har kommit lite längre i mellansverige. Jag tänker inte ta med mig vinterkläder. Annars blir det till att tillbringa mera tid inomhus. Men nej, jag har beställt värme!! Punkt slut! Sedan tar jag den, värmen alltså, med mig tillbaka till Norrbotten när jag kommer hem!

Jag tänker också försöka få till ett lunchmöte med min kära vän Lotta, som jag har haft så stor nytta och glädje av i mitt liv som AloeVera-återförsäljare. Det skall verkligen bli kul om hon har tid förståss! Behöver rådfråga lite....

Vad jag också ser fram emot är att träffa min make!! Jo, det låter kanske lite underligt, men han brukar befinna sig några veckor lite då och då i Uppland hos goda vänner, för att om möjligt kunna räcka ut sin hand till lite hjälp vid behov. Det har liksom blivit en slags livsstil på "gamla dar". När man ändå har tid och får vara förhållande vis i form. Det blir ju dess roligare att träffas om man inte alltid är i varandras händer. Så nu skall jag "hämta"hem honom.
Dessutom får barnbarnen ha både mormor och morfar hos sig ett par dagar! Då känner vi oss betydelsefulla!
Nej, nu måste jag gå och tanka magen innan färden mot Kallax och vidare till Arlanda tar sin början. Förresten, eftersom jag alltid bara reser med handbagage kan jag inte få med mig mina oumbärliga Aloevera-produkter. Då måste jag lämna dem i säkerhetskontrollen!!! Men tur har jag, vår dotters familj har upptäckt samma sak som jag! Att de är just, oumbärliga!

Så får det bli! Nu drar jag för att komma tillbaka med nya friska tag. Då blir det full speed med sikte på föreläsningen med Sten Sture Skaldeman, som AKIRUM Din kompetenspartner, arrangerar och där jag verkar som projekstassistent.

Så, tills vidare!

Tjingeling från




1 kommentar:

  1. Varje linje som är presenterade värderas sin vikt i guld. Jag gillar hur webbplatsen är fyllda med nya idéer och tankar. Relaterade klickbara länkar finns i varje artikel. Jag älskar hur denna webbplats ett ställningstagande i sig. Jag älskar den hastighet som bloggen blir uppdaterad. Jag älskar den storskaliga nå denna webbplats äger i form av sina besökare från hela världen. Njuter de olika teckensnitt som används, lägger de referens på stolparna. Den tillhörande länkar på webbplatsen är värda en läsa också. http://www.swedhealthcare.com

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails