4 maj 2010

Efterrätten!


Visst har det hörts förr. Vad som är livets efterrätt? Jag har som sagt, tre fantastiska! Olika, men ändå lika.
Jag har som sagt, varit lite tillgänglig för våra barnbarn under en vecka. Jag har försökt hänga med i deras tempo. Det är inte alltid så lätt, men jag har försökt. Sedan tycker jag att, om man gör sitt bästa, så kan man inte göra så mycket mer!

De orden sa jag till den fantastiska tjejen Hanna på 1 maj! Hon hade av sin klubb blivit uttagen till ungdomslaget, som skulle delta i årets 10-mila orientering. Lagens sammansättning skall bestå av fyra deltagare, varv två skall vara flickor och ingen i laget får vara över 16 år. Till saken hör att Hanna skall fylla 12 i höst!

Vi åkte alla tillsammans till Finspång, där tävlingen skulle gå av stapeln. Vädret var gråkallt och blåsigt. Tur att långkalsongerna fick följa med. Tävlingsnerverna var spända till bristningsgränsen. När det så var tid för växling till sträcka två, var det Hannas tur att ta sig an den tuffa uppgiften. Att hitta alla kontroller i rätt ordning. Det var inte utan stolthet vi såg henne komma i mål efter sitt lopp och ha tagit in 20 placeringar! Mycket imponerande av en så ung tjej! Alla var glada och imponerade! Laget slutade som 94 av närmare 400 startande lag.
Jag blir så imponerad av dessa våra barnbarn. När våra egna var små, var de jämt sjuka i förkylningar och annat, som grasserade. Dessa tre idag, är aldrig sjuka! Jag vet inte, men kan det ha någon förklaring att de dricker aloe vera varje dag?? Kanske, men lite tror jag nog på det.
Hur som helst är det väldigt hälsosamt för oss "gamlingar" att på nära håll få umgås med dessa goa småttingar. Samma tempo kan jag förvisso inte hålla, men upplyftande är det.
Nu ser vi bara fram emot sommaren och hoppas de kommer till oss ett par veckor så vi får ha trevligheter tillsammans. De är ju dessutom så duktiga på att plocka bär! Som de får sälja och se att arbete lönar sig!
Nu forsätter livet här och nu! Jag tänker i alla fall inte sluta inta min dagliga dos med aloe vera - jag vill må bra även i framtiden!
Därför säger jag tack för mig för denna gång!
Vi hörs senare!
Hej från

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails