19 maj 2010

Bröllop, eller...


Jag trodde att jag hade koll på det mesta i min värld. Nu har den sanningen kommit på skam. Tydligen lever jag lite i min egna lilla bubbla. Här har jag planerat, och håller på att organisera något jag drömt om. Att erbjuda mina medmänniskor vad jag har tillgång till när, var och hur som helst - nästan! Tillgången till vårt Paradis-Långsjön!

Visst, jag gör det fortfarande, men - jag har inte tänkt på att det är just den dagen när vi alla är bjudna på bröllop! Hur tanklös får man vara?

För min del är det inget problem. De kommer säkert att bli gifta utan att jag ser det live. Jag kan se det i efterhand. Det kommer säkert att repriseras hur många gånger som helst. Hoppas det är fler som tänker som jag. Några har redan gjort det! Anmält sig till SPA-helgen, menar jag.

Då skall det bl.a. njutas av Aloevera i alla dess former, både invärtes och utvärtes! Vi skall verkligen njuta av produkter av färsk, stabiliserad, certifierad aloevera. Det blir säkert en stund vid eldstaden (se bilden), där jag brukar sitta och meditera.
Programmet för SPA Helgen kan du läsa om HÄR!

Kanske är det värmen som får mig att bli lite trög i tanken? Jag har liksom inte hunnit vänja mig. Det känns lite konstigt. Kan vi verkligen tro på att vi får ha sommar, när det skall vara sommar. Eller har den tidigarelagts? Jag tänker på bärplockningen. Min make bara älskar att plocka bär.

Kan det bli så att bären mognar före O-ringen, vecka 30? Vi har lovat våra barnbarn att uppleva O-ringen med dem, denna gigantiska orienteringtävling, i Örebro detta år. Men tänk om det krockar med bärens mognad. Då blir det knepigt! Då blir nog morfar lite "Papphammar", svårt att välja mellan tävlande barbarn och bärplockning.

Nej, jag tror nog att vi kommer att få en riktig rekorsett, vad gäller vädret. När denna värmebölja lagt sig, får vi nog dra på oss tjocktröjor och långbyxor ett tag. Sedan vill vi ha värmen tillbaka! Tack!

Fast tur är det väl, att man inte kan påverka vädret. Och att det ibland ter sig extremt. Vad skulle vi annars kommunicera om?

Nu tryter idéerna och jag skall försöka sova ordentligt i natt. Jag får oändligt mycket bättre sömn, när vi sover för öppen balkongdörr. I morgon är en ny dag, då skall vi fortsätta med förberedelserna i stugan. Båten är ilagd, visserligen vägrade motorn att starta, men idag inhandlades en ny koppling till bensintanken, så vi hoppas!

Så, tjingeling från mig!

Aloevera-Gerd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails