13 maj 2010

Första sommardagen!


Så kom den då äntligen! Årets första riktiga sommardag! Det är en ljuvlig känsla, när det är möjligt att vistas utomhus i endast t-shirt. Hoppas vinterjackorna får semester en lång tid! I morse tog jag en rejäl promenad, efter mina mått mätt! När min vänstra fot krånglar, som den gör, får jag vara glad för mina 5 - 6 kilometer. Tänkte försöka kämpa mig igenom liknande pass varje dag. Min kropp i övrigt har ett mycket stort behov av motion. Jag måste på något sätt "tänka bort" smärtan i foten. Jag vet ju att det inte är dödligt. Men smärtsamt! Trist också att få besked att inget finns att göra för att rätta till det hela.
Jag tror nog att det skulle kunna finnas bot, men jag tillhör ingen prioriterad grupp. Jag är inte idrottsutövare. Jag har inget lönejobb.o.s.v. Då är det bara att halta vidare!
Å andra sidan är det så många, som har det så oändligt mycket värre!

Idag har jag dessutom varit miljövänlig. Jag har använt vår kompostkvarn och malt upp alla kvistar som lösgjordes när våra buskar blev ansade. Bra att blanda i löv-komposten. Nu blir det maskarnas jobb framöver att tugga i sig blandningen, så det blir finfin jord. Här slängs inget ut i skogen, som en del gör. Vi tar sedan med oss en del av den ädla varan till stugan att lägga på de rabatter som vi åstadkommit där.
Det blir en härlig tid framöver. Solen käkar ihärdigt på isarna. Nu kan vi snart sjösätta båten!
Sedan börjar det roliga kneget med stugjobb! Materialet till loftbyggnationen är delvis överfraktat. Bara regelvirket kvar. Det får bli båtledes. Sedan kan byggnationen påbörjas!

Då får jag vara den slavdrivande! Stackars min käre make! Han är den starke i familjen och kommer att få använda hammaren mest. Dessutom är han en fena på att klara av isoleringen! Det är det värsta momentet för mig. Det kliar så oerhört! - Men jag är bra på att peka på vad jag vill ha uträttat! Säger min familj!
Med tanke på den klättring upp och ner på stegen, som kommer att bli av, borde det försvinna något hekto lite då och då från min midja. Hoppas kan jag ju alltid!
Det sägs ju att "hoppet är det sista som lämnar en". Det är en devis som jag tänker mycket på i dagens läge. Tankens kraft! O, om den ändå kunde fungera fullt ut!
Det blev en något splittrad blogg idag. Livet är sådant just nu. Mycket tankar! Många projekt på gång mitt i allt detta.
Hur många skall jag göra fika till på måndagens medlemsmöte?
Hur skall jag organisera kring inspirationsdagen, 11 juni, vilken mat skall bjudas?
Hur många blir intresserade av vårt Natur-SPA 19-20 juni?
Nu skall jag "splittra" vidare! Tur att jag dricker mitt livselixir varje dag! En god hjälp!
En annan sak: Glöm inte att smörja din solstekta hud med Gelly! Mycket bra!!
Tjingeling!
från





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails