15 oktober 2010

Uppskattning


Tänk vad det är trevligt med lite uppskattning. Och så svårt vi har att säga några uppskattande ord till våra medmänniskor. De flesta av oss har väldigt lätt att kommentera och klaga om något inte faller oss helt i smaken.

I dag känner jag mig väldigt nöjd. Dagen kom till mig ganska tidigt. Klev ur sängen redan strax efter sex i morse. Detta trots att det blev lite "sudd" i går kväll. Nåja, jag "suddade" hemma. Det var dax för mig att bjuda hem mina vänner sedan sextiotalet, vi jobbade då tillsammans vid Televerket. Det var tider! Inte kunde man då drömma om hur rasande fort utvecklingen skulle gå. Eller också har jag inte fattat att jag har uppnått den ålder jag befinner mig i nu!

Hur som helst, hade vi en jättetrevlig afton och jag bjöd på lite mat, som blev väldigt uppskattad. Så passade jag på att bjuda på ett härligt fotbad, medan maten intogs. I fotbadet satte jag lite Aloe vera liquid soap och Aloe Heat lotion. När vi så hade ätit och surrat en stund, gav jag mina gäster en lättare fotmassage och smorde in deras fossingar med Aloe Propolis Creme, blandat med en liten dutt Aloe Heat lotion. Mycket uppskattat!

Sedan i morse, ringde en av mina "gamla vänner" och tackade för gårdagens afton! Berättade att hon fortfarande gick på "moln"! Det värmde!

Det blev mycket lättare att angripa mitt problem för dagen. Att byta till vinterhjul på bilen! Senast det byttes, var det maken som bytte och det brukar betyda att de sitter fast alltför ordentligt. Jajemen, så även nu, men även om jag är kvinna, kan jag lista ut knep att bli stark! Så, med förlängt skaft på mutterdragaren och en träklubba att banka på däcket, kunde jag betvinga sommarhjulen, som nu går till vintervila i vår matkällare, mörkt och svalt!! - Förresten, varför säger de flesta att man skiftar däck? Det är ju hela hjul man skiftar. Det är väl knappast någon som bara har en omgång fälgar!!

Nu kan jag lite tryggare ta mig till Kalix i helgen. Där jag skall delta i Friskvårdsmässan. Naturligtvis är det med största försiktighet man ger sig ut på vägarna i detta väglag. Fast lite tryggare känns det att ha antisladdsystem och fyrhjulsdrift. Det viktigaste är ju som alltid att hålla avstånden.

Det skall bli en trevlig helg, hoppas på många glada besökare och många köpsugna AloeVera-kunder. Ber att få återkomma och berätta. Så tills vidare!

Tjingeling från

AloeVera-Gerd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails